Ассоциация CDMA бьет тревогу
Е
Единомышленник ©
Мотиву опять нихрена не досталось
зато БСки скоро в лесу начнут ставить,вдруг кто то,когда то там окажется,позвонить сможет
i
ilog
Не знаю откуда информация про 35 БС Ская в Свердловской области. Насколько я знаю в Екатеринбурге их Пять.
Не знаю, как ведётся счёт, но их не может быть 5.
Дабы понять это достаточно посмотреть информацию о числе "подключеных" городов и принять на веру, что города Екатеринбург, Нижний Тагил и Каменск-Уральский одной БС не обслужить...
P.S. Даже число 35 уже не соответствует действительности.
[Сообщение изменено пользователем 15.01.2006 19:14]
С
СФА
P.S. Даже число 35 уже не соответствует действительности.
ну а кто против? :-)
Е
Единомышленник ©
P.S. Даже число 35 уже не соответствует действительности.
ждем д-уральского,чкалова,жд вокзал
U
€+$
Вы спросили у собственно Nokia и Motorola?
Когда они вам ответят, пожалуйста, не поленитесь поведать всем нам содержание ответов.
Или цель, как и в отчётах, бросить тень на соседний магазин?
Немного фактов: для диапазона 450МГц ни Nokia, ни Motorola не делали CDMA-трубок.
Следовательно их уход ситуацию не изменит.
И напоследок: если цель реплики конструктивная, то адрес запроса ошибочен. Если деструктивная...
Чёкаво?!%%
Вы говорили, что у сети уже есть 2000 абонентов? Коли так,
Никогда такого не говорил. Всё не так))
Коли так, есть все основания полагать, что как рекламу, так и антирекламу
сети они сделают лучше вас (на своём опыте).
.....
Какой сети? какую рекламу?
Во-первых: о том, что ни Nokia, ни Motorola не делали CDMA-трубок для диапазона 450МГц, я в курсе,
о нём вообще речь и не шла , (Мания величия?!)
а интерес есть к тенденциям в мире, весьма любопытным на мой взгляд.
Во-вторых: я статьи на topwords.com.ua не пишу...
Но читаю;-)
С
СФА
а интерес есть к тенденциям в мире,
так вас и спрашивают - где ссылка на оригинал?!
Кто-то ляпнул, а кто-то это уже скушал как тенденцию. :-)
i
ilog
Мания величия?!)
Вы про это:
Интересно было бы узнать реакцию компании Nokia и Motorola на рекомендацию по поведению на CDMA рынке
Действительно, кто такой некий евродоллар по сравнению с Nokia и Motorola :-p
о нём вообще речь и не шла
А о чём вообще шла речь? И шла ли она вообще;-)?
i
ilog
ВА, зачем мне перечитывать дважды одно и то же?
Я не нашёл "там" ссылки на первоисточник и, следовательно, можно сделать вывод, что первоисточник и есть именно данный текст...
Я не нашёл "там" ссылки на первоисточник и, следовательно, можно сделать вывод, что первоисточник и есть именно данный текст...
r
repro
Я подозреваю, что он просто не выложен в сети. Но поделиться увиденным автору (Автор: Барбул Олег) хотелось. Не принимайте близко к сердцу, и все дела. У вас все-равно иные руководящие источники, не так ли? :-)
i
ilog
Я так понимаю, что где-то есть англоязычная публикация, в которой некто по просьбе кого-то проанализировал северо-американский рынок сотовой связи и сделал некие выводы.
В зависимости от того, кто был некто, какие цели были у кое-кого и как всё это перевели можно сделать диаметрально противоположные выводы.
В зависимости от того, кто был некто, какие цели были у кое-кого и как всё это перевели можно сделать диаметрально противоположные выводы.
U
€+$
Вы про это
Я про наклонность отдельных лиц, видеть некий подвох, в темах близкой им тематики,
весьма избирательно появляться, и требовать ссылки на оригинал.:-(
можно сделать
вывод, что первоисточник и есть именно данный текст...
:-(
Кто-то ляпнул, а кто-то это уже скушал как тенденцию.
Тенденции нет?
дыма без огня...
С
СФА
Тенденции нет?
в этой статье нет :-)
видеть некий подво
на то есть все основания
i
ilog
иные руководящие источники
Разумеется. У нас:-) есть некий бизнес-план на некоторое количество лет, предусматривающий освоение некоего количества денег на строительство некоей сети на территории Свердловской области, как часть федеральной сети. И Вы знаете, число абонентов в том плане весьма внушительно.
P.S. Не расстраивайтесь, пока это число меньше миллиона (разумный консерватизм), но оборудование выбиралось так, чтобы и миллион был по силам.
С
СФА
Не расстраивайтесь,
r
repro
В зависимости от того, кто был некто, какие цели были у кое-кого и как всё это перевели можно сделать диаметрально противоположные выводы.
Я бы вообще не стал делать выводы на вашем месте.
Гибель стандарта первого поколения в России обусловлена тем, что потребовалось высвободить частоты, а не неким мифическим прогрессом, имхо. Ну не думаете же вы в самом деле, что вам бы захотелось выгонять абонентов НМТ, если бы они никому не мешали...
Ровно так же возможная кончина 2г-ДАМПС будет отнюдь не по причине желания оператора отказаться от абонентской базы.
Так чего вы так сразу заводитесь от анализов "их" рынков.
Беспокоить вас может только наличие доступного оборудования для развития сети и абонентских терминалов. А ведь вы пока не страдаете от их недостатка. Так чего грустить?
i
ilog
весьма избирательно появляться
Сами подумайте, зачем мне обсуждать то, что мне неинтересно?
требовать ссылки на оригинал
А как иначе отделить зёрна от плевел?
наклонность отдельных лиц, видеть некий подвох, в темах близкой им тематики
А можно я переиначу на свой манер? Типа... у иных есть наклонность вбрасывать жареное развлечения ради /а в некоторых случаях и не только для этого;-)/
i
ilog
Так чего грустить?
А кто говорил о грусти? Евродоллар, разве что...?
Я лишь попытался указать на неоднозначности тем, кому это важно:p.
r
repro
Игорь Валентинович. Ай-ай... как некрасиво
Зачем вы пытаетесь "понизить" кого-то, коверкая?
Может вас еще раз с СНГ праздравить, чтобы вы опять стали добродушным и ... :-)
Я вас очень прошу не перенимать привычки некоторых посетителей форумов. Вы нам дороги "колбасой". :-)
А кто говорил о грусти? Евродоллар, разве что...?
Зачем вы пытаетесь "понизить" кого-то, коверкая?
Может вас еще раз с СНГ праздравить, чтобы вы опять стали добродушным и ... :-)
Я вас очень прошу не перенимать привычки некоторых посетителей форумов. Вы нам дороги "колбасой". :-)
П
ПАИ
Одна из упоминаемых статей:
http://www.3gamericas.com/English/News_Room/Displa...
Вторую, где про Нокию/Моторолу не нашел. Хотя такие отчеты навряд ли публикуются открыто, скорее по подписке.
Текст:
8 out of 10 Cell Phone Customers Choose GSM Service
Bellevue, WA, November 15, 2005 -
Wireless industry trade association 3G Americas reports that the GSM family of wireless technologies--GSM, GPRS, EDGE and UMTS/HSDPA--added more than 112 million new customers in three months (Q3 2005), increasing its global market share to 77.6% with more than 1.6 billion customers.
"The continuing growth of the GSM family of technologies is unprecedented, and not only in the wireless industry," commented Chris Pearson, of 3G Americas. "It was decades before fixed phone lines or even televisions reached more than a billion units sold, while more than 1.6 billion GSM-family customers are talking on cell phones today since the first GSM network launched in 1992. Now we are seeing a surge in next generation applications, and even more uses for the wireless mobile device including email, music, Internet browsing, and also mobile television."
With 381 million customer additions since Q3 2004, GSM added more new customers in the one-year period than the entire customer base of any other mobile digital technology. The GSM family of technologies is used by more than 670 mobile wireless service providers in 212 countries and territories, which clearly indicates that no other wireless technology matches GSM's scope and scale.
The Western Hemisphere continues to experience healthy GSM growth with more than 84.5 million new GSM customers between Q3 2004 and Q3 2005. With a 41% market share in the Americas, GSM is the number one technology in the region with an annual growth rate of 90%, which is more than three and a half times CDMA's growth rate.
Pearson added, "The Americas region has led the way for CDMA and TDMA operators transitioning to the GSM family of technologies. That trend continues in other parts of the world, such as the recent report by Telstra of Australia that they are replacing their CDMA mobile network with a national 3G GSM (UMTS) network."
"In Latin America and the Caribbean, GSM continues to lead the marketplace by providing excellent solutions for customers--quality, coverage, handset selection and exciting new services and features," stated Erasmo Rojas, Director of Latin America and the Caribbean. "A look at the statistics wholly supports this fact: GSM gained more than 58 million new customers for a 127% annual growth--three times the growth rate of CDMA at 41%."
GSM holds a 47% market share in the Latin American region, followed by TDMA with 26% and CDMA with 24.7%. The top five GSM markets in the region as of September 2005 were Brazil with 38.1 million GSM customers, followed by Mexico (22.6 million), Colombia (10.8 million), Argentina (7.5 million) and Chile (6.1 million).
In the United States and Canada, the new customers added for GSM over a one-year period through Q3 2005 totaled 26 million versus the market leader, CDMA, which added 14.9 million new customers.
The continued growth of GSM is contributing to the proliferation of EDGE and UMTS (WCDMA) high-speed wireless voice and data services. More than 100 operators in 65 countries have launched commercial EDGE networks, with another 83 networks in various deployment stages. These operators represent more than 870 million customers within their current subscriber base. Additionally, UMTS is demonstrating even more growth than GSM at the same point of maturation. At the end of Q3 2004, there were 11 million UMTS customers worldwide, nearly 17 million at the start of this year, and UMTS customers have more than doubled to nearly 35 million at the end of Q3 2005 compared to more than 17 million CDMA 1xEV-DO according to the UMTS Forum (as of September 6). To date, there are 92 operators offering commercial UMTS service around the world, with another 70 operators either pre-commercial, in deployment, or with planned UMTS networks. This makes UMTS the leading 3G technology today based on the number of operators, the number of customers and the anticipated market potential due to operator commitments.
UMTS will be further enhanced with HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) to deliver even higher speeds, lower latency, greater spectral capacity and lower costs for operators and their customers. The first UMTS/HSDPA deployments occurred in October 2005 with Cingular Wireless activating its HSDPA network in Dallas, Phoenix and Seattle, followed by O2/Manx Telecom on the Isle of Man. To date, another 46 HSDPA networks are planned or in deployment with additional ongoing trials.
Data is based on figures from Informa Telecoms & Media World Cellular Information Service (WCIS). Detailed charts on GSM growth, as well as EDGE and UMTS deployment lists, are available at 3G Americas' website: www.3gamericas.org/English/statistics/index.cfm.
About 3G Americas: Unifying the Americas Through Wireless Technology
The mission of 3G Americas is to promote and facilitate the seamless deployment throughout the Americas of GSM and its evolution to 3G and beyond. The organization fully supports the Third Generation technology migration strategy to EDGE and UMTS/HSDPA adopted by many operators in the Americas, which is expected to account for up to 85 percent of next-generation customers worldwide. 3G Americas is headquartered in Bellevue, WA, with an office for Latin America and the Caribbean located in Dallas, TX. For more information, visit: www.3gamericas.org.
About Informa Telecoms & Media
Informa Telecoms & Media provides business intelligence and strategic services to the global telecoms and media markets. All of our products and services--from news, trend analysis and forecasting to industry data, face-to-face events and training--are driven by our deep understanding of the markets we serve and by our goal to help our clients make better business decisions. www.informatm.com
###
Contact:
Vicki Livingston
+1 262 242 3458
vicki.livingston@3gamericas.org
[Сообщение изменено пользователем 16.01.2006 17:06]
http://www.3gamericas.com/English/News_Room/Displa...
Вторую, где про Нокию/Моторолу не нашел. Хотя такие отчеты навряд ли публикуются открыто, скорее по подписке.
Текст:
8 out of 10 Cell Phone Customers Choose GSM Service
Bellevue, WA, November 15, 2005 -
Wireless industry trade association 3G Americas reports that the GSM family of wireless technologies--GSM, GPRS, EDGE and UMTS/HSDPA--added more than 112 million new customers in three months (Q3 2005), increasing its global market share to 77.6% with more than 1.6 billion customers.
"The continuing growth of the GSM family of technologies is unprecedented, and not only in the wireless industry," commented Chris Pearson, of 3G Americas. "It was decades before fixed phone lines or even televisions reached more than a billion units sold, while more than 1.6 billion GSM-family customers are talking on cell phones today since the first GSM network launched in 1992. Now we are seeing a surge in next generation applications, and even more uses for the wireless mobile device including email, music, Internet browsing, and also mobile television."
With 381 million customer additions since Q3 2004, GSM added more new customers in the one-year period than the entire customer base of any other mobile digital technology. The GSM family of technologies is used by more than 670 mobile wireless service providers in 212 countries and territories, which clearly indicates that no other wireless technology matches GSM's scope and scale.
The Western Hemisphere continues to experience healthy GSM growth with more than 84.5 million new GSM customers between Q3 2004 and Q3 2005. With a 41% market share in the Americas, GSM is the number one technology in the region with an annual growth rate of 90%, which is more than three and a half times CDMA's growth rate.
Pearson added, "The Americas region has led the way for CDMA and TDMA operators transitioning to the GSM family of technologies. That trend continues in other parts of the world, such as the recent report by Telstra of Australia that they are replacing their CDMA mobile network with a national 3G GSM (UMTS) network."
"In Latin America and the Caribbean, GSM continues to lead the marketplace by providing excellent solutions for customers--quality, coverage, handset selection and exciting new services and features," stated Erasmo Rojas, Director of Latin America and the Caribbean. "A look at the statistics wholly supports this fact: GSM gained more than 58 million new customers for a 127% annual growth--three times the growth rate of CDMA at 41%."
GSM holds a 47% market share in the Latin American region, followed by TDMA with 26% and CDMA with 24.7%. The top five GSM markets in the region as of September 2005 were Brazil with 38.1 million GSM customers, followed by Mexico (22.6 million), Colombia (10.8 million), Argentina (7.5 million) and Chile (6.1 million).
In the United States and Canada, the new customers added for GSM over a one-year period through Q3 2005 totaled 26 million versus the market leader, CDMA, which added 14.9 million new customers.
The continued growth of GSM is contributing to the proliferation of EDGE and UMTS (WCDMA) high-speed wireless voice and data services. More than 100 operators in 65 countries have launched commercial EDGE networks, with another 83 networks in various deployment stages. These operators represent more than 870 million customers within their current subscriber base. Additionally, UMTS is demonstrating even more growth than GSM at the same point of maturation. At the end of Q3 2004, there were 11 million UMTS customers worldwide, nearly 17 million at the start of this year, and UMTS customers have more than doubled to nearly 35 million at the end of Q3 2005 compared to more than 17 million CDMA 1xEV-DO according to the UMTS Forum (as of September 6). To date, there are 92 operators offering commercial UMTS service around the world, with another 70 operators either pre-commercial, in deployment, or with planned UMTS networks. This makes UMTS the leading 3G technology today based on the number of operators, the number of customers and the anticipated market potential due to operator commitments.
UMTS will be further enhanced with HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) to deliver even higher speeds, lower latency, greater spectral capacity and lower costs for operators and their customers. The first UMTS/HSDPA deployments occurred in October 2005 with Cingular Wireless activating its HSDPA network in Dallas, Phoenix and Seattle, followed by O2/Manx Telecom on the Isle of Man. To date, another 46 HSDPA networks are planned or in deployment with additional ongoing trials.
Data is based on figures from Informa Telecoms & Media World Cellular Information Service (WCIS). Detailed charts on GSM growth, as well as EDGE and UMTS deployment lists, are available at 3G Americas' website: www.3gamericas.org/English/statistics/index.cfm.
About 3G Americas: Unifying the Americas Through Wireless Technology
The mission of 3G Americas is to promote and facilitate the seamless deployment throughout the Americas of GSM and its evolution to 3G and beyond. The organization fully supports the Third Generation technology migration strategy to EDGE and UMTS/HSDPA adopted by many operators in the Americas, which is expected to account for up to 85 percent of next-generation customers worldwide. 3G Americas is headquartered in Bellevue, WA, with an office for Latin America and the Caribbean located in Dallas, TX. For more information, visit: www.3gamericas.org.
About Informa Telecoms & Media
Informa Telecoms & Media provides business intelligence and strategic services to the global telecoms and media markets. All of our products and services--from news, trend analysis and forecasting to industry data, face-to-face events and training--are driven by our deep understanding of the markets we serve and by our goal to help our clients make better business decisions. www.informatm.com
###
Contact:
Vicki Livingston
+1 262 242 3458
vicki.livingston@3gamericas.org
[Сообщение изменено пользователем 16.01.2006 17:06]
S
S@RS
Фсе фтыкаютъ.
i
ilog
http://www.cdg.org
CDMA2000® 1X was the world's first IMT-2000 (3G) network commercially deployed in October 2000.
Today, 142 operators have launched 139 CDMA2000 1X and 29 1xEV-DO commercial networks across Asia, the Americas and Europe. 31 1X and 41 1xEV-DO networks are scheduled to be deployed in the next year, as of January 12, 2006.
More than 946 devices are available on the market with color displays, cameras and GPS capabilities, as of January 12, 2006.
CDMA2000® 1X was the world's first IMT-2000 (3G) network commercially deployed in October 2000.
Today, 142 operators have launched 139 CDMA2000 1X and 29 1xEV-DO commercial networks across Asia, the Americas and Europe. 31 1X and 41 1xEV-DO networks are scheduled to be deployed in the next year, as of January 12, 2006.
More than 946 devices are available on the market with color displays, cameras and GPS capabilities, as of January 12, 2006.
С
СФА
Фсе фтыкаютъ.
--------------------------
+1 :-)
--------------------------
+1 :-)
p
paraHod
По моему мнению, тревога связана не сколько с отказом от CDMA, а с уменьшением темпов роста. Понятно дело что там где GSM не было развито и его стали развивать темпы роста будут нешуточные. Другое дело что многие заокеанские операторы CDMA прикидывают что им выгоднее, обновлять свои сети с IS-95
или 2000 1Х до EV-DO или приобрести более дешевое оборудование GSM. Второе это передача данных. Если хотспоты пролезли даже в парки отдыха, то надобность в CDMA c его ценами на трафик и скоростью отпадает. России с ее расстояниями это не грозит.
Я также считаю что с массовым появлением оборудования WiMAX то рост доли доходов от передачи данных у сотовых операторов остановится.
Я также считаю что с массовым появлением оборудования WiMAX то рост доли доходов от передачи данных у сотовых операторов остановится.
С
СФА
что вы все за эти хот споты. Блин, одна дура-450 может закрывать все в радиусе 20 км. это ли не надежность?
Какой нах хотспот?! :-d
Я не собираюсь постоянно "напрягаться" из-за "есть хотспот или нет" . смех да и только.
ЦДМА - наименьшая вероятность кидалова в режиме пд в мобинете.
Вот нет у меня буклетов на новую продукцию. я прихожу на точку, открываю ноут, запускаю сайт производителя, изучаем типа, смотрим :-), открываю прайс - проставляю заявку точки - отправляю мыло на склад. Все - клиент обработан или отработан, как хотите.
И так везде. проблем нет. :-) Кайф.
Ну еще ев-ду и ваще супер :-)
[Сообщение изменено пользователем 16.01.2006 23:55]
Какой нах хотспот?! :-d
Я не собираюсь постоянно "напрягаться" из-за "есть хотспот или нет" . смех да и только.
ЦДМА - наименьшая вероятность кидалова в режиме пд в мобинете.
Вот нет у меня буклетов на новую продукцию. я прихожу на точку, открываю ноут, запускаю сайт производителя, изучаем типа, смотрим :-), открываю прайс - проставляю заявку точки - отправляю мыло на склад. Все - клиент обработан или отработан, как хотите.
И так везде. проблем нет. :-) Кайф.
Ну еще ев-ду и ваще супер :-)
[Сообщение изменено пользователем 16.01.2006 23:55]
Авторизуйтесь, чтобы принять участие в дискуссии.